Som una comunitat educativa que té com objectiu formar ciutadans responsables,autònoms, competents i crítics.
Per aconseguir aquest objectiu desenvoluparem els següents aspectes:
Som una comunitat educativa que té com objectiu formar ciutadans responsables,autònoms, competents i crítics.
Per aconseguir aquest objectiu desenvoluparem els següents aspectes:
El català és la llengua vehicular i de comunicació de l’escola i reforcem l’aprenentatge mitjançant processos d’immersió.
Som una escola que practica una educació per a la igualtat sense discriminació per raó de sexe.
L’escola és respectuosa amb les creences de tots els membres de la comunitat educativa, entenent que la formació religiosa és bàsicament responsabilitat de les famílies.
Per aquest motiu ens definim com una escola laica.
Creiem que s’han d’acceptar i respectar les diferents idees i formes de pensar i que s’han de fomentar en els alumnes actituds de diàleg, solidaritat, tolerància, crítica i responsabilitat davant les diferents manifestacions d’una societat plural i democràtica.
L’escola és un important transmissor dels valors culturals del país. Potenciem la participació dels alumnes en les festes populars tradicionals per tal que sigui una cultura viva.
Respectem i incloem la diversitat social, cultural i ètnica del centre i de l’entorn com un contingut que cal treballar des de les diverses àrees.
Entenem l’educació com un fet que té present i desenvolupa les diferents dimensions que integren la personalitat de l’infant (física, intel·lectual, emocional, social, d’autonomia personal i de relació interpersonal) i posa els mitjans necessaris per potenciar al màxim les seves possibilitats evolutives.
Afavorim l’escola oberta al poble, per tal que els nostres alumnes coneguin la història, la cultura, les tradicions i els costums de Sant Celoni.
Volem potenciar una escola arrelada al medi que l’envolta i oberta a altres cultures i altres visions del món. Treballem el reciclatge ( reduir, reutilitzar i reciclar) a l’escola.
Volem fomentar l’educació en els valors tant intel·lectuals com socials:
De defensa de la pau, la comprensió i la tolerància entre els pobles d’acord amb la Declaració dels Drets Humans i dels Infants.
Es plantegen uns accions conjuntes que permetin als alumnes ser capaços de desenvolupar comportaments i hàbits saludables, de viure la salut en positiu i que incloguin els àmbits físic, psíquic i social.
Plantegem la tasca educativa des d’una perspectiva que reculli, integri i potenciï cadascun dels alumnes des de la seva individualitat, tenint en compte que, tots i totes són diferents i tenen necessitats diverses.
Considerem la diversitat com un fet positiu i enriquidor per a tots els alumnes, creiem que és una oportunitat i no una dificultat. L’escola opta per un model inclusiu i integrador, potenciant una metodologia que afavoreixi l’aprenentatge de tot l’alumnat en la seva diversitat i per donar a tots els alumnes la possibilitat d’avançar al seu ritme i segons les seves capacitats i necessitats.
En els processos d’adquisició del coneixement els alumnes realitzen una activitat mental constructiva, per tant, la metodologia emprada en el procés d’ensenyament-aprenentatge serà: