Música i dansa

soler de vilardell / Com treballem? / Música i dansa

Si pensem en una educació integral del nen/a, és bàsic tenir en compte que és quan l’Infant canta, balla, escolta música, experimenta amb el seu cos i amb els instruments i coneix el llenguatge musical que arriba al coneixement propi, al dels altres i al món que l’envolta.

Compartint experiències musicals amb els companys té l’oportunitat de comunicar-se, expressar-se i desenvolupar-se tant a nivell sensorial, motriu, emocional i cognitiu.

La música, a més, potencia la capacitat auditiva, l’atenció, la memòria, educa en valors, crea hàbits i treballa competències.

Des de l’etapa d’educació infantil els alumnes es van familiaritzant amb els instruments de percussió, primer els de so indeterminat i després els de so determinat, els quals els permeten posar en pràctica les qualitats del so i altres continguts musicals com la pulsació i el ritme. A cicle inicial aprenen a interpretar petites melodies, creades o seguint una partitura, amb xilòfons, carillons i metal·lòfons. A partir de 4t s’inicien amb la flauta de bec, que serà un mitjà més per continuar descobrint el llenguatge musical i els elements d’una partitura.

La cançó en si mateixa és l’eix vertebrador al llarg de tota l’escolaritat, a través de la qual descobrim històries, vocabulari, diferents estils musicals i ens permet relacionar coneixements.

La dansa i l’expressió corporal són un element clau que permet als alumnes conèixer les possibilitats de comunicació del seu cos.

Els alumnes de P5 i 2n participen en el projecte Fem Dansa, que agrupa escoles del Baix Montseny.

Els alumnes de 3r canten nadales als infants de l’escola Bressol El Blauet i també participen en la ballada de sardanes de Sant Celoni.

Els alumnes de 4t fan una ballada de bastons a associacions de Sant Celoni amb finalitat social: Associació Neurològica Baix Montseny i AFADIS.

Els alumnes de 5è participen a Cantània, un projecte principalment musical, però que també inclou la plàstica, així com el treball en diferents àmbits depenent de la temàtica de cada any. El projecte finalitza amb un concert a l’Auditori de Granollers, interpretat pels mateixos alumnes juntament amb nens i nenes d’altres escoles.

Tots els alumnes de l’escola participen en la ballada de danses de la Castanyada, acte que s’obre a les famílies al pati de l’escola, i també al Concert de Nadal, que s’ofereix a l’Ateneu de Sant Celoni.

Per celebrar Santa Cecília es fa un intercanvi de mostra musical entre dos grups-classe, de diferents cicles. Per altra banda, es reben les actuacions dels alumnes de l’institut Baix Montseny.