Gust per llegir

soler de vilardell / Gust per llegir
  • Biblioteca virtual Soler de Vilardell, “Un espai per llegir, imaginar i somiar”: Es fan entrades al bloc amb les últimes novetats en literatura infantil i juvenil.
  • Desenvolupament del pla lector: Al llarg del curs, tots els alumnes de la classe llegeixen quatre o cinc llibres (narració en català, en castellà i poesia) que són comuns i adequats a la seva edat. Volem que sàpiguen reflexionar sobre el que s’ha llegit, sabent-ho explicar mitjançant evidències orals o escrites i sabent-ho compartir.
  • Lectura diària sistemàtica: Els alumnes llegeixen al matí 20/25 minuts en silenci.
  • Sessions setmanals de biblioteca: On es pretén desvetllar l’interès i el plaer de l’alumne per llegir a través de l’hora del conte, la lectura d’imatges, la lectura en veu alta, la recitació de poemes…
  • Biblioteques d’aula: Totes les aules tenen la seva biblioteca d’aula on els infants i mestres comparteixen els seus llibres preferits tot potenciant el gust per llegir.
  • Xerrades amb autors: L’escola proposa en l’espai de biblioteca la visita d’un autor o autora d’algun llibre que s’hagi llegit a l’aula per poder conèixer l’autor i fer-li preguntes sobre el seu llibre o conte. Autors/es que han vingut a l’escola: Ricardo Alcántara, Enric Larreula, Mercè Escardó, David Cirici, Ricard Ruiz Garzón, Meritxell Martí i il·lustradors/es: Pol Cunyat, Rocío Bonilla.
  • Fòrum: A través d’un fòrum els alumnes comparteixen, recomanen i opinen sobre els llibres que llegeixen.
  • Préstec de llibres: Tots els alumnes de l’escola es porten un llibre de préstec el cap de setmana.
  • Padrins de lectura: Durant el segon trimestre els alumnes de sisè són padrins dels de primer i els alumnes de cinquè dels de segon.

Des de l’escola es potencia la biblioteca escolar com un eix vertebrador de l’aprenentatge, ja que facilita l’accés i difon els recursos d’informació tot afavorint els processos d’aprenentatge autònom i la creació del coneixement.