Música i dansa

soler de vilardell / Com treballem? / Música i dansa

Si pensem en una educació integral del nen/a és bàsic tenir en compte que és quan l’Infant canta, balla, escolta música, experimenta amb el seu cos i amb els instruments i coneix el llenguatge musical que arriba al coneixement propi, al dels altres i al món que l’envolta.

 

Compartint experiències musicals amb els companys té l’oportunitat de comunicar-se, expressar-se i desenvolupar-se tant a nivell sensorial, motriu, emocional i cognitiu.

 

Els alumnes a quart s’inicien en l’aprenentatge de la flauta però des de l’ etapa d’educació infantil aprendran a tocar xilòfons, carillons, metal·lòfons, triangles, capses xineses i panderos entre molts d’altres instruments per tal que amb rigor però d’una forma lúdica i amb una tècnica senzilla els nens puguin crear i interpretar música.

 

La música, a més, potencia la capacitat auditiva, l’atenció, la memòria, educa en valors, crea hàbits i treballa competències.

 

Els alumnes de P5 i segon participen en el projecte Fem dansa.

 

Els alumnes de quart participen en l’activitat “Ball de Bastons”.

 

Els alumnes de cinquè participen en el projecte Cantània, una activitat musical on els alumnes participen en un concert en l’Auditori de Granollers.

 

Tots els alumnes de l’escola participen en el Concert de Nadal.

 

Per celebrar Santa Cecília les famílies participen amb diferents actuacions musicals.