soler de vilardell / P5 / BON ESTIU FAMÍLIES!

BON ESTIU FAMÍLIES!

El curs ja s’ha acabat i arriben les desitjades vacances!

Les vacances són, abans de res, un període de descans, però en cap moment això ha de significar que els nens i nenes deixin de completar el seu procés d’aprenentatge.  Quan eduquem els nens/es, els estem preparant per a que puguin madurar i adaptar-se a la societat.

Per tal que això sigui possible, s’han d’eliminar aquelles actituds de sobreprotecciò que allarguen, innecessàriament, la seva dependència. Per això, hem d’anar acostumant-los a saber resoldre situacions tot sols, mitjançant “l’entrenament” i la pràctica diària.

En definitiva, la sobreprotecció dificulta l’adquisició d’autonomia per a la seva seguretat i la seva maduració, repercutint tant el l’aprenentatge escolat, com en tot l’àmbit familiar i escolar.

Per tant familia, vetlleu perquè jo aconsegueixi que…

  • Em vesteixi i em despulli sol/a.
  • Tit la roba al cove de la roba bruta.
  • Mengi sol/a en un temps prudencial
  • Utilitza correctament la cullera, la forquilla i talli amb el ganivet coses toves.
  • Segui correctament i no m’aixequi fins que acabi de menjar.
  • Dormi entre 8-10 hores cada dia.
  • Reculli les joguines després de jugar, sense haver-m’ho de dir.
  • Pengi la roba i les meves bosses al lloc corresponent

A continuació, us recormanem una sèrie d’activitats per tal de repassar tot allò assolit al llarg del curs. Cal tenir present que és una recomanació general, no centrada en cap curs en concret:

  • LLegir contes comentant els personatges principals i la història, cercant determinats detalls de les imatges, fer un dibuix, escriure el que més els ha agradat, inventar diferents finals, etc.
  • Visitar la biblioteca del poble i endinsar-se en el món dels diferents llibres.
  • Jugar amb les lletres: trobar paraules que comencin amb una lletra determinada, un so, lletres de plastilina, retallar-ne de revistes, llegir etiquetes, rètols del carrer,…
  • Jugar a jocs de cercar diferències, sopes de lletres, dibuixos amagats, laberints, etc.
  • Si voleu podeu elaborar un petit àlbum de fotografies de les vacances, amb comentaris escrits pels propis nens/es.
  • Manipular i experimentar amb diferents materials: llenties, arròs, pedres, petxines,… i fer diferents composicions
  • Dibuixar: vivències, dibuix lliure, paisatges, animals, persones, objectes,… tot variant el material (colors, retoladors, ceres, aquarel·les,…)
  • Manipular plastilina, fang, engilar pastes de diferents tipus per fer collarets, cordar-descordar, fer llaços, retallar, embolicar paquets per fer un regal,… tot això per fomentar la motricitat fina.
  • Elaborar trencaclosques, de dificultat creixent.
  • Muntar construccions tipus “legos”, “mecanos”, “geomas”, etc.
  • Participar en l’organització familiar com ara: parar i desparar la taula (aprofitant per comptar quants plats necessitem, quants gots,…) ajudar a cuinar les coses senzilles sota la supervisió de l’adult, fer la llista de la compra, mirar els preus dels productes,…
  • Utilitzar l’ordinador per jugar (webs educatives com ara EDU365) i per escriure noms familiars, noms de mascotes, petits textos,… Podeu aprofitar per anar a la biblioteca en la qual hi ha ordinadors que poden compartir amb els amics/gues.
  • Jugar a jocs de taula: joc de l’oca, el partxís, “l’uno”, el tres en ratlla, dòminos, cartes,etc.

 

Tot això i un munt de coses més, les podeu fer tot jugant!

Per últim, us volem donar una sèrie d’enllaços perquè remeneu i trieu aquella amb la que estigueu més còmodes:

– http://ferdemestres.blogspot.com.es/els-deures-destiu.html

– http://natibergada.cat/els-30-deures-destiu-que-els-teus-alumnes-voldran-fer

– http://blog.petitexplorador.com/es/deberes-verano-infantil-y-primaria